fredag 29 mars 2019

Senaste nyförvärvet, André Mateo



Med 8 dagar kvar till premiären, presenterar Partille IF FK ytterligare ett nyförvärv.

André Mateo är senaste spelaren att skriva på för dom röda.
Här nedan följer en kortare intervju med André.

Välkommen till Partille, berätta lite om dig själv:
André Mateo, 22 år gammal halvspanjor halv svensk. Bodde första 10 åren på Mallorca.

Tidigare klubbar? Enligt snacket i omklädningsrummet är RCD Mallorca din moderklubb?
Haha tyvärr ligger det ingen sanning i att jag spelade i RCD Mallorca, utan jag spelade i Pollenca FC under mina år på ön. RCD Mallorca var dock första laget jag fick se på en stadium så dom ligger mig varmt om hjärtat! Efter flytten till Sverige spelade jag med Dalby GIF under många år för att sedan gå till Lunds BK. Väl efter skada och några års uppehåll spelade jag mest för skojs skull.

Vad fick dig att vilja börja spela för Partille IF FK?
Nyinflyttad i Göteborg, så ville hitta ett bra gäng att spela med! Hittade direkt in och blev väl bemött hos PIFFK och stormtrivs.

Mål i debuten, kan vi förvänta oss att det inte var en engångsföreteelse?
Haha, känns klart skönt att få ha gjort ett mål i debuten. Kommer nog dock spela i försvaret för det mesta så det får bli mål på en fast situation i så fall haha.

Hur skulle du beskriva dina styrkor som spelare?
Mina styrkor skulle jag vilja säga är blick för spelet, snabbhet men framförallt inställning. Gör nog upp för en del misstag med den haha.

Vad kommer du tillföra laget?
Jag kommer tillföra laget ny bra energi!
Det märks att alla i laget känner sig bekväma med varandra och etablerat ett stabilt lag, så att få komma in och bli en del av det känns riktigt roligt!

Efter några veckor med laget, är det någon spelare du tror kommer bli extra viktigt för oss iår?
Tycker Elvir är en speciellt duktig ytterback och kommer vara viktig under säsongen!

Vilken placering kommer vi sluta på i år?
Jag är säker på att vi vinner serien.

Hur många mål kommer du göra i division 5?
Jag kommer göra 10 mål.

Vi tackar André för pratstunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar