måndag 3 februari 2020

Nyförvärv #1 2020 - John Mikkonen Larsson


Namn: John Mikkonen Larsson, 20 år.

Berätta lite om dig själv?
Pluggar en ekonomi kandidat på handelshögskolan, Göteborgs Universitet till vardags. Annars är det en hel del fotboll, hänger med polarna och så knäcker jag lite extra i ett fryslager.

Tidigare klubbar?

Senast kommer jag från Lerum och innan dess Jonsered. Klubbarna jag lirat seniorfotboll i. Moderklubben är Bergums IF och har även lirat några år i Qviding FIF.

Varför valde du PIFFK?
Hade lite folk man kände till i Partille så provade och det kändes rätt så var inga större funderingar.

Hur skulle du beskriva dina styrkor som spelare?
Det får ni avgöra senare😁 Ganska dålig på att beskriva mig själv, men skulle väl säga att jag är hyfsat spelsmart och en helt ok höger doja till passningsfot.

Vad kommer du tillföra laget?

Hoppas på ett gött tjöt och lite fina glidtacklingar!

Hur påverkar det plötsliga beskedet att vi numera ska spela divison 4 istället för 5 dig? Kommer du förbereda dig annorlunda eller kör du på som vanligt?
Blir nog ungefär som vanligt, kanske får köra nåt extra yogapass så man håller sig rörlig och fin.

Har du några personliga mål kommande säsong?
Ha ruggigt skoj och försöka tillföra så mycket jag kan till laget.

Hur går det för oss iår?
Svårt och säga, vill inte sticka ut hakan för mycket. Men är en tävlingsmänniska så hoppas vi kan vinna större del av matcherna för annars blir humöret svajigt.

Bästa målgörare?
Inte blir det jag i alla fall haha...

Viktigaste spelaren?
Laget såklart!

Favorit lag?
Öis/Liverpool.

Bästa filmen du sett?
Sällskapsresan, Snow Roller.

Musiksmak?
Lyssnar på allt möjligt, kan inte beskriva den själv ens
😁

Bloggen tackar och hälsar John välkommen till föreningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar