lördag 9 februari 2019

Första träningsmatchen

Partille IF FK - Kinnahults IF 3-3

Första träningsmatchen avklarad.
Inte så mycket att skriva om egentligen. Två lag som försökte rulla boll. Såg riktigt fint ut stundtals och helt bedrövligt ut andra gånger. Vi gick runt på 17 spelare och alla spelade minst 35 minuter.

Laget:
Dennis Nithander
Gustav Persson - Niclas Bjärnlind - Hugo Kymmer - Mattis Widell
Kalle Lavenius
Pontus Jonasson - Tobias Lundström - William Björkqvist (junior) - Felix Jerkersson (junior)
Jan Matuszcyk

I paus byttes det.
In kom Marcus Månsson, Johan Dermark, Aziz Abdi, Max Alverå (junior), Nicklas Jensen och Hampus Laitinen.

0-1 45 min. Kinnahults första hörna kom i första halvlekens sista spark. En låg hörna som gick rätt in i mål.
1-1 50 min. Max driver in från kanten och curlar in bollen i bortre krysset.
2-1 55 min. Marcus Månsson får ett inspel. Tar emot, drar sin gubbe och placerar in bollen otagbart i ena hörnet.
2-2 70 min. Friläge.
2-3 85 min. En frispark slås in, nickas bort, skott utifrån, touch på en Partille spelare och bollen letar sig in i mål.
3-3 90 min. Straff. Marcus Månsson gör inga misstag från straffpunkten.

Matchens 3 snackisar.
1.) Marcus Månsson , tillbaka för att göra mål. Inbytt i halvlek och gör 2 mål på 45 min.
2.) Nyförvärven. Många gjorde det bra, Marcus Månsson, Hampus Laitinen, Johan Dermark och Janne M.
3.) Effektivitet. 6 avslut. 6 mål, ingen utav målvakterna gjorde en enda räddning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar