tisdag 5 februari 2019

Nyförvärv #1 Elvir Ramadani


Bloggen tog ett snack med årets första nyförvärv, Elvir Ramadani, och bad honom berätta lite om sin fotbollskarriär och vad han förväntar sig och ser fram emot den här säsongen. 

Berätta lite om dig själv: Elvir Ramadani, 32 år. Är en gammal spelare som varit med länge för att göra en lång historia kort. Allt startade i moderklubben Bergsjö IF som 7-åring.
Spelade där fram till att jag fyllde 16. Bytte sedan till Västra Frölunda och spelade som junior och tog klivet upp till A-laget redan efter 2 år.

Spelade div 1 med VF i drygt 4 år. Sedan vände allt då jag fick barn som 22 åring.
Trappade ner på fotbollen, spelade i Bergsjön, Lärje Angered, Gunnilse och Semberija.
Efter 4 år i division 4 och division 2, fick jag ett telefonsamtal och Kinna IF (div 2) blev ny  klubbadress. Det blev endast 6 månader i Kinna. 

Efter om och men kände jag att jag vill ge det ett försök till i division 1 där Qviding blev nästa lag jag representerade. Gjorde 2 säsonger i Qviding. (min bästa tid som fotbollsspelare)

Sagan slutar dock inte här 😁
Jag skrev sedan på för Gerdsken i Alingsås där vi vann div 4. Där hann jag också med 2 säsonger.
Jag orkade inte med all pendlande så jag anslöt mig till Jonsered där jag spelade förra säsongen.
Partille IF FK  blir den 10:E fotbollsklubben jag representerar.

Vad fick dig att välja Partille IF FK?: 
Jag bor 50 m från fotbollsplanerna. Mina barn spelar i Partille.
Och som en utmaning att försöka få upp Partille i seriesystemet.
Sist men inte minst för att komma bort ifrån frugan ibland.

Vad är dina styrkor och vad kommer du bidra med?:
Bra inställning. Bra höger fot. En lagspelare och RUTIN.

Vilken kvalitet tycker du att nuvarande trupp besitter?:
Jag tycker det finns intressanta spelare i laget. Dom yngre killarna har visat att dom 
är skickliga emellanåt. Det svåraste är att kunna bibehålla det i en hel säsong, och jag vill gärna höja deras självförtroende och lära dom så mycket jag kan men samtidigt kunna bidra med mina egna styrkor. Mycket har med den mentala biten att göra.

Har du några personliga mål för säsongen?:
Mitt personliga mål är att jag ska göra allt för att vi ska vinna matcher.
ENKELT SAGT VINNA SERIEN!!!
Får hoppas att man håller sig frisk.

Vilken placering tror du vi hamnar på?: TOP 3!

Vem/Vilka spelare tror du kommer vara viktigast iår?:
Jag känner ju inte alla spelare än, och att komma ihåg namn är inte min grej. Men som jag nämner tidigare finns det skickliga spelare i laget. Det återstår och se om dessa killar håller hela säsongen som jag hoppas på.

Vi tackar Elvir för pratstunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar